Mycket som ska göras.

Planering, planering och planering. Det är mycket som ska klaffa och mycket som ska ordnas innan det är dax att resa. Har jag glömt något eller har jag allt klart? Många som vill hjälpa mig och det är jag tacksam över. Många har hjälpt mig med bidrag, vänner, familj och fästmö. Tyvärr måste man ha massor med pengar för att hjälpa andra, jag letar alltid efter med bidrag och nya sätt att tjäna in mer pengar till resan.

Fick en mail från Madan Singh han skrev att jag är välkommen ner till Indien och han är väldigt tacksam över att jag kan datorer bra. Han vill att jag ska hjälpa honom med de datorerna de har på AVI´s området. Men han undrar även om jag kan hjälpa lokalbefolkningen med dator kunskaper. Jag ska nog göra massor av andra saker, som att ta hand om barnen eller hjälpa dem bygga upp något där. Det är bara vänta och se.

Resan går av staplen den 23 feb. jag åker ifrån Köpenhamn och flyger till Helsingfors där jag får byta plan till Dehli. Är framme på morgonen. Där blir jag sen hämtad och får åka bil till AVI.  

Ska bli spännande att få träffa denna nya kulturen, deras lokalbefolkning och även andra människor som reser dit för att hjälpa.

Malin Nordlund har tagit dessa bilder nere i Banjara Basti. Denna tjejs blogg hittade jag på nätet när jag letade information.

Underbara bilder, ska bli kul att åka ner.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0