Veckan

Jag och Jennifer har varit väldigt upptagna med barnen denna veckan. Vi har fler än vi brukar och många av dem är yngre så de kan inte vara i skolan än. Som tur är har AVI's egna hindu lärare kommit tillbaka (hon var sjuk innan). Vi låter henne ta skolan just nu när det är bara 5-7 barn där medan jag och Jennifer tar 10 eller fler barn till "dagiset" där vi leker med dem, målar eller gör simpel matte. Samtidigt har vi även Pretty med oss, hon gör allt lite svårare för hon vill ha uppmärksamhet hela tiden. Pretty är en tjej på 14 år som är både fysiskt och psykiskt sjuk, men hon är alltid glad när vi ger henne penna och papper eller sparkar en boll till henne. Men tyvärr drar alla barn i en samtidigt och vill ha vår uppmärksamhet också.

Internetet funkade inte på en vecka på grund av (jag gissar) kablar har fått en gnista eller något som har bränt kabeln. Det tog dem väldigt lång tid för att hitta felet och sen skaffa nya saker för att fixa det. Tyvärr får vi inte detaljerad information varför.

I torsdag satte jag upp en antenn till AVI's wifi så räckvidden ökade, nu kan fler rum här använda det.

Dessa senaste dagarna har varit tuffa, fler barn som betyder att vi måste ha nya
aktiviteter och alla vill att vi bär på dem hela tiden. Vi har några barn som slåss, då måste vi både trösta den som blivit slagen och gråter samtidigt som vi måste säga till den som gjorde det. Just nu känns det också som det blir varmare varje dag, som gör oss ännu tröttare.

Vissa dagar kommer jag bara lägga ut bilder på barnen eller vad vi har gjort, andra dagar kommer jag skriva lite mer som idag. Beroende på hur jag mår och om jag har tid, ganska roligt hur jag bara hade hållit i två bebisar innan jag kom till banjara basti. Nu får jag tre bebisar i famnen varje dag känns det som.

Inatt hade jag även en vildkatt inne på rummet, jag gick för att borsta tänderna och när jag kom tillbaka rusade en katt ut från mitt rum och puttat ner saker.


Kommentarer
Postat av: Kalle

spännande att läsa vad du gör. skall du vara där länge? och hur kommer man i kontakt med såna man vill åka med? jag vill ockå åka och vara volotär.

2012-03-17 @ 13:03:02
Postat av: Wiccan

Jag är stolt över hur bra ni jobbar där nere, kan inte vara lätt i den värmen. En fråga har jag också. Hur kan de ha så mycket på sig, barnen alltså? Det ser ju så varmt ut.

2012-03-17 @ 13:07:58
URL: http://wiccankraft.blogg.se/
Postat av: Lilitha

Underbart att läsa. Vilken tur att det finns människor som dig. <3

2012-03-18 @ 01:56:32
URL: http://lilitha.blogg.se/
Postat av: Tim

Till Kalle: Jag kommer hem den 30mars, men åker väl sent på kvällen den 29. Du ska ta kontakt med AVI och prata med en som heter Signhild, hon hjälper med allting och deras sida är http://volontarindien.se/



Till Wiccan: Några av barnen bär inte kläder, men jag försöker undvika lägga de bilderna på internet. Resten av barnen tar de kläderna deras föräldrar ger dem, vet inte exakt men de sover väl i kläderna också och är vana vid värmen.



Till Lilitha: Glad att du gillar det, jag är säker att där finns fler och kanske du gör något sånt här nån dag.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0