Sista dagen imorgon

Nu börjar det närma sig slutet, jag kommer hem på fredag. Sista gången vi åker till banjara basti imorgon, kommer sakna barnen, madan, familjen och hindu läraren. På torsdag blir det packa och hoppas att man inte glömmer något, sedan en 7-8 timmars bilresa till New delhi.

Idag var det faktiskt inte så många barn, de har en festival så många hade duschat och var påväg till ett tempel där de ska offra en get sedan äta den. (Bara icke vegetarianer gör denna festivalen) Så det var lugnt och slappna av.

Såg precis att jag har 1484 bilder på kameran, tyvärr kan jag inte ladda upp alla... Inte med detta internet, kanske när jag kommer hem.

En väldigt smart tjej skrev om mig, tog en väldigt dålig bild på det men ska lägga upp den ändå. Tyvärr visste hon inte hur man stava mitt namn, men jaja... Det var fint ändå
De som inte ser vad där står så är det
"Them is very beautiful"
"Them hair is so long"


Kommentarer
Postat av: Sofie

jag tycker ni är modiga som vågar göra en sådan här resa skulle vilja men vågar inte. jag är 13 år så jag kanske gör det sen. är alla fattiga har de inget hus? vad gör barnen när de inte går i skolan. leker de med kompisar eller spelar de spel och tittar på tv? Soffan

2012-03-27 @ 13:20:26
Postat av: Tim

Till Sofie: Vi alla är modiga på något sätt och jag tror du kommer vilja pröva vara volontär eller resa när du blir äldre. De flesta har hus, väldigt slitna och små, får kanske plats med en till tre enkelsängar. Några bor även i tält.



Vad barnen gör när de inte går i skolan... Jo, egentligen går ingen av barnen i en riktig skola. Vi volontärer använder en byggnad som AVI har byggt som en skola för barnen som vill sköta sig, vi lär dem matte, engelska och hindu men även hur de uppför sig så de kan gå vidare till en "riktig" skola i framtiden. Vi vill visa dem att de faktiskt kan bli något i framtiden.



Tyvärr när vi inte är där så tvingar deras föräldrar iväg dem för att tigga om mat/pengar inne i städerna eller byarna, eller så samlar de in skräp som de får en liten summa för om det är en viss mängd. (Många familjer gör detta, men inte alla som tur är.)



Annars leker de, vissa spelar om pengar och jag vet faktiskt att ett av husen har en tv som alla barn brukar stå och kolla på när vi kommer dit på morgonen. Hoppas detta var svar på dina frågor, om jag glömde något kommentera gärna igen.



Hälsningar Tim

Postat av: Rebecka

Hej Tim! Jag ska ju som sagt ner i juli ! Tänkte bara kolla lite grejer! Har ni myggnät med er som ni har runt sängen? Eller hur håller ni annars bort myggen på natten utan ac? Kan man använda datorerna där eller har ni laptops med er som ni kopplar upp? Hur långt är det till närmsta sjukhus om det skulle hända något? ( min läkare skrev inte ut malaria tabletter för hon sa att det behöver man bara om sjukhus endast finns över en dagsfärd bort).../ Med vänlig hälsning, Rebecka

2012-03-27 @ 18:59:16
Postat av: Liselotte Vikström

Hej Tim

Vilket jobb du har gjort, vi var ju 15 st när jag var där, lite skillnad! En del av mitt hjärta blev kvar, tror nog det blev så för de flesta.

Har varit roligt att få följa din blogg, lite som att få vara kvar en smula :) Åter igen, hälsa alla så mkt fr mig, ganska säker på att jag kommer åter.

MVH Liselotte

Till Rebecka ovan. Ta med myggnät, även bra mot andra kryp. sjukhus i stan, ca 30min



2012-03-27 @ 20:52:47
Postat av: Rebecka

Liselotte: Tack :) jag längtar så tills jag ska åka, ska bli så spännande :)

2012-03-27 @ 21:05:27
Postat av: Tim

Till Rebecka: Just nu finns där inga mygg, inte som jag har märkt ialla fall. I mitt rum finns där iallafall nät för fönstrena men tyvärr kommer myror in ändå. Har faktiskt inte behövt åka till sjukhuset så vet inte, tur i oturen kanske men som Liselotte sa, det är väl ca 30min.



Där finns två datorer som du kan använda, finns schema när ni är många. Just nu är vi ju bara två så vi kan använda dem när vi vill, du kan ha laptop med dig med Wifi(trådlösa) är inte det bästa.



Jag är säker på att du kommer ha det roligt, jag saknar barnen redan och ska åka hem imorgon. Hade en fin avslutning idag som jag ska skriva om snart.



Till Liselotte: Hej Liselotte, ja jag har hälsat och de kommer ihåg dig såklart. Står skillnad mellan 15 och två.... Vi springer runt och har massa barn som skriker "goodie" hela tiden. Ja, jag kommer sakna alla barnen och vissa speciellt. Tyvärr kunde jag inte hålla mig från att ha favoriter, var så svårt... Jag vill gärna komma hit igen men vi får se, måste skaffa pengar och jag studerar fortfarande men kanske vi träffas någon dag.



Hälsningar Tim till er båda.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0