Måndag

Känns som det blir varmare varje dag, när vi kom till banjara basti var det lugnt men sen skulle vi hämta alla barnen. Slutade med att jag hade tre-fem 8-11 åringar klättrande på mig, hade en på axlarna, en i famnen och ibland hade jag tre stycken på ryggen. När jag fick av en så hoppade en ny på, detta var hur min dag startade och jag blev väldigt trött direkt.

Vi delade ut mat och det gick faktiskt väldigt bra idag, de var lugna men sen har jag och Jennifer köpt kakor till barnen. Det blev lite kaos i början men med hjälp av Madan och Hinduläraren ordnade det sig, alla barnen fick vars en kaka och sen delade vi upp oss. 21 barn på "dagiset" och cirka 5-7 barn i skolan, Jennifer tänkte vara i skolan idag men jag kunde inte ta hand om så många barn ensam så hon stannade. Vi gav dem penslar och papper så de fick måla, tyvärr är många av barnen så unga att de lekte med vattnet eller färgen.

Vi hade såklart några väldigt duktiga målare också, några gav upp med målningen och spelade fotboll istället.


När vi kom hem till campen laddade jag ner virus program till datorerna och flyttade lite filer ifrån C-disken som var full. Pratade också med Madan om AVI's framtid och den nya byggnaden de samlar in pengar till.




Kommentarer
Postat av: Rebecka

Det verkar så spännande !! Jag ska dit i slutet på juli iår och stanna i 5 veckor !:) längtar!

2012-03-19 @ 11:51:21
Postat av: Tim

Det är verkligen spännande ja, hoppas du har det bra. Just nu är det tufft för oss, vi är bara två volontärer med 20-30 barn. Jag lovar att du kommer ha det roligt här.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0