Internet tillbaka



Internet har äntligen tillbaka. Jag ska försöka berätta kortfattat om den veckan som jag inte har sagt någonting på.

Jag och Jennifer(den andra volontären här) har försökt dela upp barnen, äldre barnen till skolan och andra hälften till "dagis" kan man kalla det. Ibland är det omöjligt, de flesta dagarna går det ganska bra. Men många stora systrar har en bebis fast klängande på dem och på grund av det väldigt svårt att plugga i skolan.

Vi hade en belgisk familj på besök. En mamma och pappa med deras två söner som var 8 och 4 om jag kommer ihåg rätt. De var här bara på söndagen, måndag och tisdag sen åkte de igen. De hjälpte oss i banjara basti med barnen, väldigt skönt med hjälp men tyvärr blev det bara fler barn för att vi var fler.

Vissa dagar är kaos, vissa är lugna. Ibland har vi bara 4-5 barn i skolan och 5-10 barn i dagiset, det känns som föräldrarna bara ger över sina bebisar till oss hela tiden. Jag är väldigt ny med att hålla bebisar men det har gått väldigt bra ändå, det är svårt att förklara allt.

Vi har haft lektioner med Madan, om deras religion, kvinnosynen och dessa "caste system" som finns här. Väldigt intressant och det är många saker man inte hört innan eller bara vetat lite om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0