Första dagen i banjara basti




Hej, det var nästan en shock att komma dit idag. Var fler barn än man trodde och många av dem hade inte kläder, några hade bara en tröja.

Funderar om jag ska åka in någon av dessa dagarna och köpa kläder/leksaker till dem.

Vi fick en rundvisning av stället medan barnen klängde sig fast på oss, man ville hålla dem alla men tyvärr har man bara två armar och man klarar inte hålla dem hela tiden.

Efter rundturen fick de tvätta händerna och ansiktet, när de var klara med det så fick de mat av oss.

Vi åkte lite tidigare därifrån idag så vi kunde fixa simkort till min mobil och handla lite saker som vatten och tvättmedel. Tyvärr ger de inte ut simkort just nu, får komma dit någon annan dag.

Många från indien verkar vara förvånade att se en kille med långt hår. Barnen från banjara basti kalla mig nikki och frågade om jag var släkt med någon som hette nikki, nikki var en annan volontär för ett tag sen som också hade långt hår och kom från spanien om jag kommer ihåg rätt.

Vi ska även bestämma vad vi vill jobba med idag när vi är där, jag funderar på att lära ut engelska. Men vi får se.

Hoppas ni alla har det bra i sverige. Indiska klockan är fem timmar förre, om ni vill ha tag på mig skriv gärna på facebook så kommer jag svara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0