Planerings tankar.



Jag hade tänkt mig att göra ett spel som projektarbete i 3an. Tyvärr ändrades planerna och jag beslöt mig för att göra en volontär efter läst några ideer om bra projektarbeten, det tog ganska lång tid innan jag faktiskt hittade en bra hemsida som hade en students priser, jag har inget jobb och har bara skolan så priser var alltid viktigt. Det kostar cirka 8-11 tusen beroende på hur många veckor, hur bra tur jag får med flygkostnader, vaccin och försäkring.

Hemsidan www.volontarindien.se var en otroligt bra hemsida, priset var lägre än alla andra, man fick kontakt med personalen med både telefon och email väldigt enkelt. De stöder dessutom gymnasie-projektarbeten och deras personal pratar svenska, det är alltid en bonus.

Jag har skrivit till några ställen, några organisationer som Lions, tidningen och radion. Hjälp med pengar kan alltid vara bra, jag ska åka hur det än blir. Kvittar hur mycket pengar jag får in, men desto mer gåvor jag får desto bättre för mig och mer saker kan jag ta med mig till barnen eller köpa saker till dem där.

Många äldre kanske inte tycker 8-11 tusen är så mycket, men för en student som bara har skolan är det väldigt mycket, men jag måste ju dra nytta från personer jag känner och få hjälp från dem. Som min mamma, hon är en bloggare, facebookare och twittrare eller vad du vill kalla det, hon har väldigt många som följer hennes hemsidor och hennes bakelser så varför inte ge ut lite reklam på hennes sidor?

Om jag har tur får jag några kronor från snälla personer som skänker till mig men som alla vet, det räcker inte bara med reklam. Jag måste ha något att tjäna pengar på, där har vi en till nytta som jag kan låna från min mor. Hennes bakelser är gudomliga, visst jag äter dem så ofta att min mage är full hela tiden, tyvärr..... Men andra kanske vill ha tårtor, bakelser eller bullar och såklart, jag hjälper henne med allt detta. Jag kan inte bara sitta bredvid och göra ingenting, jag har ofta fått göra det och hjälpa med det där. Olika saker man måste göra när man bakar, så jag är ganska van vid det redan.




Min mammas bidrag till världens barn. Den auktionen gav 6500 kronor till insamlingen.



Nu har jag reklam, jag har något att sälja, jag har kanske personer som skänker pengar, jag har min planering och en del vaccinationer att göra + se så min hemförsäkring gäller i Indien eller om jag måste köpa en reseförsäkring.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0