Dagen utanför Elgiganten och Supermarket.





En dag i insamlingens namn. Vi hade ordnat så att vi fick lov att stå här. Båda butikcheferna var positiva till min insamling.


Det gick lite trögt i början, när det bjöds på kakor så blev folk rädda och nästan sprang in i affärerna. Man kan väl inte ge bort något gratis??? Ganska kul att se hur folk inte litar på andra människor. Det gick bättre när min flickvän tog kakburken och börja bjuda, det var väl så att de tyckte att hon såg snällare ut. De skulle bara veta. Jag är som ett lamm jämfört med henne, haha.

Vi bjöd på kakorna och så fick folk ge en gåva om de ville. Faktiskt många som tog kakor men inte lämnade någon gåva, fast det är okej, i gjorde dem glada iallafall. Tror faktiskt att vi skrämde många, iallafall fick jag känslan av det. Det var väldigt kallt så jag tror att kakorna nästan var frusna till slut. 

Efter ett tag blev det bättre, det var till och med de som stannade och pratade. Vi fick ihop nästan 2000 kronor. Redovisningen kommer senare.

Fast då ska man räkna med att en underbar Olle var där, han körde ifrån lund för att handla fika, fick 4 kakor och lämnade 100 euro, dyra kakor men det är typiskt Olle att bry sig om andra.

Sen när jag kom hem så kom farfar och hälsade på, han gav mig 2000 kronor så jag är helt mållös. Och han fick inte ens någon kaka med sig, fast det får jag ändra på tills nästa gång vi träffas.





Syrran hade bakat lite och Frida hjälpte mamma med lite kakor, så vi fick ihop ganska mycket. 2 tårtor, massor av muffins och cupcakes och sen en massa olika "torra" kakor som bl a cookies, drömmar och chokladsnittar. Mamma hade även gjort sockerfria, laktos och gluten fria kakor.


Jag vill tacka alla som ställer upp och hjälper mig, det skall bli så kul att åka ner och kunna ge de fattiga barnen något som de verkligen behöver. Och jag skall berätta för dem där nere att det finns så många i Sverige som vill hjälpa till.


Tack för en fin dag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0