Senaste dagarna.

Vårt internet har varit väldigt ostabilt de senaste dagarna, två svenska tjejer som har varit volontärer innan här är på besök just nu ett par dagar. De visade oss runt i Sikar, vi handlade massor och jag fick såklart vänta när tjejerna handlade kläder. Ingen skillnad mellan Sverige eller Indien, tjejer ska alltid handla kläder och ta lång tid på sig.

Vi skulle åka in idag, söndag till banjara basti och duscha barnen, borsta deras tänder men tyvärr blev en av tjejerna som hälsar på väldigt sjuk så vi kanske får ta det en annan dag.

Jag har inte kunnat göra något inlägg torsdag eller fredag på grund av internetet tyvärr, ibland har vi fått tillbaka det 5minuter och så har det dött medan jag skrivit. Bara fem dagar med idag kvar, det är både skönt och tråkigt. Man vill stanna och ta hand om barnen men också skönt att komma hem.

Saker vi har gjort medan internet varit borta och efter vi varit i Banjara Basti:
Vi har besökt Madan's fält som han äger, han visade oss vad de odlar där. Vi har solat, faktiskt första gången jag gör det sen jag kom hit. Vi lekte lite med henna, Jennifer målade väldigt fint på min hand. Killar bör bara ha henna på sig när de ska gifta sig men nu ville vi ju bara testa och det var såklart roligt, ska försöka ta en bild och lägga upp idag eller imorgon.

Vi hade även matlektioner där vi lärde oss hur man tillagar kyckling och gör efterrätt. När hon visade oss hur man tillagar kycklingen så börja det ryka jätte mycket när hon tog i löken och kryddorna så vi började gråta av det och fick gå ut. Detta var normalt och händer varje gång men det var väldigt roligt att man fick sån stark reaktion från röken som var blandad med lök/krydd lukt.

Jag kanske har glömt något och skriver lite mer senare om internet håller sig, om ni har frågor så kommentera bara här eller på facebook så svarar jag.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0