Åka hem imorgon

Hej alla, idag träffade vi barnen en sista gång innan vi åker. Jenifer hade med sig armband som vi delade ut, slutade med att jag fick åtta tjejer som satte dem på mig. Så nu har jag fem armband på vänster arm och tre på högern, jag vet också nu hur mitt namn stavas på hindu. Tjejen som skrev om mig och berättade historian om hunden som jag nämnt innan visade mig, har en bild på det. Hennes namn är Dibty och är nog min favorit... Ja, jag har en favorit men tror att alla har en eller två, men såklart kommer jag sakna alla barnen lika mycket och hinduläraren. Sen träffar jag inte jenifer(andra volontären som är med mig för de som inte visste) heller men lite enklare att hålla kontakt med henne.

Hinduläraren och Dibty frågade om mitt telefonnummer och address så de kunde hålla kontakt med mig. Jag gav dem båda nummer, address och hemnummer. Hoppas att de skickar ett brev eller ringer någon gång, både Dibty och hinduläraren är "medelklass". De är inte jätte fattiga men de lever inte i lyx.

Jag har också skrivit ut bilder på dem som jag ska be madan ge de till dem nästa gång han är i banjara basti. Som en liten present.

Annars var vårt avslut bra, vi lekte lite... Hade lite skola och jag satt med Dibty medan hon ritade så skulle jag gissa vad det var för något, sen bytade vi så jag ritade och hon gissade.

Råkade också få något konstig svart färg i ansiktet idag, lite pinsamt men det gick bort.

Medan vi delade ut armband så hjälpte Madan oss också att dela ut kakor, som tur var fick alla två vars. Vi var lite rädda att de inte skulle räcka till alla.


Dibty skriver såklart finare än mig...
(foto av tina, en av barnen i banjara)

(foto av och henna målningen av jenifer)

Kommentarer
Postat av: sofi

alla har jättemycket fina smycken,men fula kläder. skall du dit till dom barnen igen?varför hjälper du dom?får du betalt.jag vill ockå passa barn.

2012-03-28 @ 16:55:32
Postat av: Tim

Till Sofi: haha, ja väldigt fina smycken överallt... Vissa kläder håller jag med om att vissa har fula kläder och vissa fina men beror också på hur mycket pengar de har.



Jag ska tyvärr åka hem imorgon. Jag ska inte träffa barnen mer just nu ialla fall. Kanske kommer hit igen någon annan gång.



jag hjälper barnen för jag vill. Jag tycker det är viktigt, jag har samlat in ganska mycket pengar för att hjälpa dem här och AVI's projekt.



Jag får inte betalt, men man blir ändå väldigt glad att hjälpa dem.



Alltid roligt att passa barn.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0