Jag brukar inte tigga.





Som sagt jag brukar inte tigga men det är tufft att få ihop pengar till resan och för att kunna köpa behövande saker till de fattiga nere i Indien.

De kallar stället jag ska till för Banjara basti man kan säga att det är en  soptipp i utkanten av staden Sikar som har befolkats av kringresande zigenare och "kastlösa", dvs. de som tillhör de lägsta kasten.

Här bor människor i hyddor som de byggt av diverse material, några få bor i byggnader. Själva Banjara rymmer jättemånga kast och även här finns en klar uppdelning, därav anledningen till att det finns  3 skolor, då barnen från de högre kasten inte får komma till de skolorna där de barn från lägre kast håller till då dessa oftast är mer ouppfostrade och vilda.

Jag vill göra en skillnad, känna att jag gör något fint.

Med allt detta våld som finns bara utanför sin dörr så tappar man lätt hoppet. Men jag vill tro på människans godhet att alla vill göra något bra med sitt liv.

 

En liten redovisning om hur mycket gåvor jag fått in. Av en massa underbara människor som vill andra väl.

Vill inte nämna några namn eftersom jag inte vet om det är okej.

 

100 kr av en tjej "L.Å." från häxor som delar med sig.

500 kr av min mammas tårtmaterials leverantör.

200 kr för att jag lagade en dator.

300 kr för tårtorna, basketbollen och tröjan.

100 kr av en kille från Hjärup.

1000 kr för det gröna tårtpaketet.

 

Det är kul att så många vill hjälpa mig.

Jag tackar för alla gåvor jag fått, jag  åker den 1 eller 3 mars.

8295-8,3 035 041-7 swedbank

Om någon annan vill bidraga med en gåva, så blir jag väldigt glad och tacksam.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0